De voorbereidingen beginnen, nog 3 maanden te gaan - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Danielle Looije - WaarBenJij.nu De voorbereidingen beginnen, nog 3 maanden te gaan - Reisverslag uit Breukelen, Nederland van Danielle Looije - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen beginnen, nog 3 maanden te gaan

Door: daniellelooije

Blijf op de hoogte en volg Danielle

23 Januari 2011 | Nederland, Breukelen

Twee weken geleden kreeg ik het goede nieuws. Ik was aangenomen voor een stage en in april ga ik voor drie maanden naar India! Ik ben echt ontzettend blij en ik heb heel veel zin om er naartoe te gaan! Omdat ik alles graag geregeld wil hebben, en ik me realiseer dat dat nogal veel voorbereiding vraagt, ben ik deze week alvast begonnen met de eerste voorbereidingen. Nou ja, ik ben vooral begonnen met me zorgen maken over vanalles.

Afgelopen woensdag avond heb ik mijn paspoort aangevraagd. Tot nu toe leefde ik nog met een identiteitskaart, en daarmee kan je niet naar India. Aankomende woensdag kan ik mijn paspoort op gaan halen.

Ik was van plan om daarna mijn visum aan te vragen. Een hoop stress omdat er geen passend visum op de website stond en er overal in verslagen van andere studenten staat dat je moet liegen over wat je gaat doen en een toeristenvisum moet aanvragen. Dit bleek allemaal niet waar te zijn. Het visum servicebureau voor visums voor India vertelde dat er gewoon een stagevisum is, en dat ik die pas een maand van te voren hoef aan te vragen. Ik krijg een visum van minimaal 6 maanden. Heerlijk, ik zou willen dat ik zo lang kon blijven.

Onbetaald verlof is ook aangevraagd bij mijn werk. Ik hoop dat ik dat allemaal rond krijg. Het is wel fijn als ik weer gewoon terug kan naar de vertrouwde service zodra ik terug moet naar Nederland.

De volgende stappen zijn de vaccinaties. Daar wil ik ook op tijd mee beginnen, omdat ik overweeg om van een aantal vaccinaties meerdere te nemen, zodat ze langer werken. Het kost nu wat meer geld, maar als ik meer ga reizen is het weer goedkoper. Ik moet er nog even goed over nadenken, maar het is nooit verkeerd om er vroeg mee te beginnen. Ik ga volgende week naar het AMC bellen om een consult aan te vragen en gelijk uitzoeken wat mijn verzekering vergoed.

Over 1,5 week heb ik een afspraak met iemand van de organisatie Dark & Light, waarmee ik kan overleggen wanneer ik precies ga, en waar in India ik mijn stage ga doorbrengen. Ik blijf vurig hopen dat ik naar Delhi ga. Duim maar voor me ;-). Tot dan is het nog even afwachten en me zorgen maken over of mijn koffer wel groot genoeg is en of ik wel of niet zes flessen zonnebrand creme en 20 boeken mee moet nemen.

Als er weer nieuws is schrijf ik een nieuw verslag!

  • 23 Januari 2011 - 15:38

    Marije De Jong:

    Danielle, ik ben een van de mensen die twee jaar terug eerlijk was en n studentenvisum aanvroeg ... en die zonder reden keihard geweigerd werd waardoor ik mn stage in india heb moeten cancellen... serieus vraag n toeristenvisum aan!

  • 23 Januari 2011 - 18:27

    Danielle Looije:

    Hey Marije, wat heftig! Kon je daarna niet meer een toeristenvisum aanvragen. Ik begin nu inderdaad meer van dit soort verhalen te horen. Toch een beetje eng...

  • 05 Februari 2011 - 10:00

    Callista Mulder:

    heey danielle, ik hoop dat het allemaal gelukt is met je visum, en dat je naar Delhi gaat (daar woon je vriend neem ik aan?) Heel veel succes en veel plezier in Londen de komende dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breukelen

Vakantie in India!

Recente Reisverslagen:

20 Juni 2011

McLeod Ganj

12 Juni 2011

Een weekendje Agra

09 Juni 2011

Amritsar!!

09 Juni 2011

Ik ben in India!!!

22 April 2011

Ik heb geen stage nodig om naar India te gaan
Danielle

In 2010 ben ik pas echt begonnen met reizen naar het buitenland, en het smaakt naar meer. Ik heb altijd gedroomd van reizen naar de mooiste landen en de hele wereld zien, en nu ga ik het ook waar maken! En omdat ik er ook van wil kunnen genieten als ik even niet weg kan is deze pagina een mooie manier om mijn herinneringen te bewaren. Bovendien vind ik het leuk om hier de mensen om mij heen op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 25989

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 01 Januari 2015

De reis van mijn leven....

15 Maart 2012 - 25 Maart 2012

Dubai!!

03 Juni 2011 - 27 Juni 2011

Vakantie in India!

03 April 2011 - 09 April 2011

Kenia onveilig maken met WoW

08 Februari 2011 - 11 Februari 2011

Londen Februari 2011

05 Augustus 2010 - 09 Augustus 2010

Oslo, familiebezoek en vakantie in een

13 Juli 2010 - 16 Juli 2010

Mijn 10e bezoek aan Parijs

Landen bezocht: