De laatst dag: Montmartre en terug naar huis - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Danielle Looije - WaarBenJij.nu De laatst dag: Montmartre en terug naar huis - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Danielle Looije - WaarBenJij.nu

De laatst dag: Montmartre en terug naar huis

Door: daniellelooije

Blijf op de hoogte en volg Danielle

16 Juli 2010 | Frankrijk, Parijs

Vandaag is het de laatste dag. Omdat we metro kaart voor 2 dagen hadden gekocht en die dus nu niet meer geldig is hebben we gepland om vandaag door te brengen in onze eigen omgeving, montmartre, met de sacre coeur en place du tetre.

We vertrekken naar de sacre coeur wat betekend dat we de eerste straat link dan dan rechts, weer links, rechts and dan almaar omhoog moeten. Het is denk ik een kwartiertje lopen tot het klooster naast de sacre coeur. Ja, we zitten prima daar.

Eigenlijk hebben we een hele luie dag. We bezoeken de cathedrale, volgen een deel van de dienst en bezoeken place du tetre. We doen ook de inkopen en ik koop de tas en de waaier die ik al 4 dagen heel graag wil hebben. Ook moet er een rozenkrans gekocht worden voor mijn op. Ik ben benieuwd hoe hij m vind.

Tijdens de lunch komt er een kleuterklas bij ons zitten. Dat is nog eens vermaak. In korte tijd hebben we er een hele real life soap van gemaakt. Tweelijke roze is de beste vriending van rozen, een hele slimme meid. Tweeling paars heeft verkering met rood, later nicolas, maar kan het ook goed vinden met Marcus. Marcus probeert alleen wel haar lunch af te pakken. Uiteindelijk lukt het hem haar chips te bemachtigen.

De hele dag hangen we in de buurt, en dat begint ook vermoeiend te worden. Rond 4 uur besluiten we op zoek te gaan naar een plek waar we kunnen eten. Het word de McDonalds, die twee straten achter ons hote blijkt te zitten. Het is daar een ongelooflijk leuk winkelgebied dus ook daar struinen we nog even rond. Maar dan willen we echt naar huis. We gaan naar het hotel en zitten daar nog even op een bankje. Rond 6 uur gaan we naar het hotel om de spullen op te halen, die we hadden achtergelaten in de bagageruimte. Dan maken we de wandeling naar het station Gare du Nord, waar onze trein zal vetrekken. We vetrekken op tijd.

De terugreis lijkt veel sneller te gaan dan de heenreis. Ik was loom van de dag, maar als we echt vertrekken wil ik helemaal niet weg uit Parijs. Op Brussel lijkt het nog even alsof we terug gaan (de trein gaat achteruit), maar na 3,5 uur zijn we dan toch echt weer terug op Schiphol. Ik neem snel afscheid van Ayla, want mijn trein naar huis vetrekt in een paar minuten. In de trein naar huis realiseer ik me dat ik weer in Nederland ben, en op station Duivendrecht irriteer ik me eraan dat iedereen Nederlands spreekt. Ja, ik ben er weer.

Au revoir Paris. A prochaine anee!