Midden in de nacht boodschappen doen in Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Danielle Looije - WaarBenJij.nu Midden in de nacht boodschappen doen in Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Danielle Looije - WaarBenJij.nu

Midden in de nacht boodschappen doen in Nairobi

Door: daniellelooije

Blijf op de hoogte en volg Danielle

03 April 2011 | Kenia, Nairobi

Nadat ik mijn verslag schreef en ik dacht dat ik lekker in mijn bed zou blijven liggen kwamen Vivianne en Wibo bij ons langs om te vragen of we mee gingen om nog wat te eten. Het plan was om gewoon naar beneden te gaan en in het hotel iets te eten, maar het bleek al middernacht te zijn en dan is alles gesloten. Het fijne aan Kenia is dat er supermarkten zijn die 24 uur open zijn. We besloten dus om dan maar iets te eten en drinken te halen bij een supermarkt. Ik dacht vrolijk dat we gingen lopen, maar ’s nachts over straat gaan in Nairobi is geen goed idee. En dan zitten wij in de goede buurt van de stad volgens Vivianne. Dan maar een taxi dus.

Ik merk nu al dat er twee dingen heel belangrijk zijn in Kenia. Het eerste is afdingen. Nooit met de gewone prijs akkoord gaan, maar altijd proberen een lagere prijs te krijgen. Ik ben daar nooit goed in geweest, dus misschien wordt het hier tijd dat ik dat ga leren. Het tweede is dat je heel veel geduld moet hebben. Haal je bij de Albert Heijn gewoon het gebak uit de schappen, in deze supermarkt wordt alles apart voor je in een doosje of zakje gedaan, dan dicht geniet en dan wordt de prijs of het artikel nummer erop geschreven of er wordt een stikker op geplakt. Naar mijn gevoel hebben we 10 minuten gewacht voor we een broodje en een gebakje in ons bezit hadden.

De supermarkt is al een beleving op zich. Je vindt er echt fruit waarvan je nog ziet dat het van bomen en planten komt, maar er worden ook pruiken, nephaar en kleding verkocht. Ik heb geen idee of dit standaard is in Kenia, maar in Nederland zal je zo’n supermarkt niet snel vinden. Ook de muziek op de achtergrond geeft je het gevoel dat je echt in Africa bent. De gezellige swingende muziek brengt je helemaal in de stemming, ook om 1 uur ’s nachts.

En nu weer terug in mijn hotelkamer. Ik heb een flesje Fanta naast mijn bed samen met een koker pringles en heb zojuist op een alternatieve manier mijn tanden gepoetst. Kom vooral niet in aanraking met kraanwater! Ik ben overigens bang dat ik die regel al overtreden heb. Ik heb mijn glas waarin ik mijn tandenborstel schoonmaak namelijk wel afgespoeld met kraanwater. We zullen zien of ik daardoor morgen mijn ORS en norrit nodig zal hebben.

Nu maar proberen lekker te slapen. Het wordt morgen een lange, drukke en ook hele warme dag.

• 03 April 2011 - 06:51

Callista:

Heey Danielle,

zo je bent wel reislustig he? want begrijp ik nou goed dat je eind april alweer naar india gaat?

veel plezier in Kenia! Ik heb een keniaanse huisgenoot en hij is er echt helemaal lyrisch over!

groetjes!

• 03 April 2011 - 09:24

Simone:

Hoi Danielle,

Klinkt allemaal heel erg leuk wat je doet.
    En als ik jou was zou ik genieten, vooral genieten van alles, veel foto's en alles opschrijven.

Heel veel plezier.

Groetjes Simone

• 03 April 2011 - 10:21

Marjan:

Wauw, via je verslagen reizen we met je mee, wat een super ervaring.

Danielle

In 2010 ben ik pas echt begonnen met reizen naar het buitenland, en het smaakt naar meer. Ik heb altijd gedroomd van reizen naar de mooiste landen en de hele wereld zien, en nu ga ik het ook waar maken! En omdat ik er ook van wil kunnen genieten als ik even niet weg kan is deze pagina een mooie manier om mijn herinneringen te bewaren. Bovendien vind ik het leuk om hier de mensen om mij heen op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 17 Juli 2010