Oh my god, I'm in Africa - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Danielle Looije - WaarBenJij.nu Oh my god, I'm in Africa - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Danielle Looije - WaarBenJij.nu

Oh my god, I'm in Africa

Door: daniellelooije

Blijf op de hoogte en volg Danielle

02 April 2011 | Kenia, Nairobi

Eindelijk is het dan zo ver. Na alle voorbereidingen en bijna een beslissing om niet te gaan stond ik vanochtend echt op schiphol. Gisteren heb ik nog snel mijn koffer ingepakt en alle spullen gekocht die ik nodig had en dat gaf nogal wat stress. Ik heb dan wel mijn mega grote koffer dus qua ruimte kon alles mee, maar het was nog even gepuzzel voordat ik ook onder het gewichtslimiet zat.

Vanochtend werd ik om 5.50 uur wakker. Met grote stress snel gaan douchen en daarna toch nog even wat spullen gewisseld in mijn koffer. Mijn laatste Nederlandse ontbijtje genuttigd, nog snel even water uit de kraan gedronken (want dat kan in Kenia dus niet) en toen om 7.00 uur de koffers in de auto en weg. Eenmaal op het vliegveld aangekomen kwam ik Susan al snel tegen. We gingen snel naar departure 2 naar het gedeelte van KLM en wachtten daar op onze andere twee reisgenoten. Dat gaf mij natuurlijk alleen maar gelegenheid om zenuwachtig te worden. Zou mijn koffer niet toch te zwaar zijn?


Gelukkig bleek dat mijn koffer zelfs bijna 2 kilo lichter was dan het limiet, en bij mijn handbagage had ik ook nog wel het een en ander kunnen proppen. We konden gelijk door naar de gate en door de security. Na de fijne body scan en het fouilleren moesten we helaas wel even wachten tot we het vliegtuig in konden. Het vliegtuig kwam niet aan op schiphol en moest nog schoongemaakt en gecheckt worden. Dat kunnen wij natuurlijk alleen maar aanmoedigen.

Maar toen rond 11 uur gingen we toch echt het vliegtuig in. Als economy passagier natuurlijk wel als laatste, maar mijn window seat was al gefixed dus who cares ;-). En toen begon het; de 8 uur durende vlucht naar Nairobi! Het opstijgen was voor mij weer een hoogtepunt en de eerste tijd heb ik ook lekker uit het raam gekeken. Vooral toen we over de Zwitserse Alpen vlogen was dat een prachtig gezicht! De foto’s volgen nog. Maar 8 uur is ook ontzettend lang dus de films tijdens de vlucht kwamen erg goed uit. Je kunt bij KLM je eigen films kiezen. Voor mij werd het ‘New kids turbo’, ‘Burlesque’, ‘Eat, Pray, Love’ en een aflevering van Grey’s anatomy. Tussendoor kregen we ook snacks, drinken, lunch en diner. Mijn lunch was chicken tajine en het diner was een soort pasta salade en een pizza broodje met een fruit salade. Gelukkig heb ik ook een hoop gedronken, dat vocht ga ik vanavond wel nodig hebben.

Na uur vliegen, om 20.15 lokale tijd waren we er dan. ‘Welcome to Nairobi’ werd er omgeroepen. Ik was blij dat ik het vliegtuig uit kon en eindelijk weer kon lopen. Heerlijk. En dan kom je opeens in een warm vochtig klimaat wat even wennen is. Vreemd als je ’s ochtends bij 7 graden het vliegtuig in stapt. We waren als snel bij de visa desk en na snel een formulier in te vullen kreeg ik de eerste stempels in mijn paspoort! Toen naar de bagage. Ik wordt er altijd vreselijk zenuwachtig van als ik niet gelijk mijn koffer heb, en we moesten hier erg lang wachten. Het is maar goed dat ik zo’n opvallende roze koffer heb. Toen mijn roze reisvriend naar mij toe kwam schuiven waren alle zorgen van mij af. Vivianne had geregeld dat we opgehaald werden van het vliegveld en naar het hotel gebracht werden. Onze koffers werden in de taxi gezet en we gingen op weg. Ik was even in een shock. ‘Oh my god, I am in Africa!!!’

Inmiddels zijn we in het hotel. De bedden zijn fantastisch en de badkamer is ok. We hebben alleen geen warm water dus ik heb net een koude douche genomen. We hebben internet geregeld en een fles drinkwater en nu lig ik lekker op mijn bedje uit te rusten van deze eerste dag. Morgen gaan we de stad verkennen en waarschijnlijk al gelijk naar het national park en/of het giraffen centrum. Kinga komt morgen ook aan. Ik heb er zin in!

Morgen probeer ik weer te schrijven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

In 2010 ben ik pas echt begonnen met reizen naar het buitenland, en het smaakt naar meer. Ik heb altijd gedroomd van reizen naar de mooiste landen en de hele wereld zien, en nu ga ik het ook waar maken! En omdat ik er ook van wil kunnen genieten als ik even niet weg kan is deze pagina een mooie manier om mijn herinneringen te bewaren. Bovendien vind ik het leuk om hier de mensen om mij heen op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 26023

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 01 Januari 2015

De reis van mijn leven....

15 Maart 2012 - 25 Maart 2012

Dubai!!

03 Juni 2011 - 27 Juni 2011

Vakantie in India!

03 April 2011 - 09 April 2011

Kenia onveilig maken met WoW

08 Februari 2011 - 11 Februari 2011

Londen Februari 2011

05 Augustus 2010 - 09 Augustus 2010

Oslo, familiebezoek en vakantie in een

13 Juli 2010 - 16 Juli 2010

Mijn 10e bezoek aan Parijs

Landen bezocht: