I want to be an Arab woman!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Danielle Looije - WaarBenJij.nu I want to be an Arab woman!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Danielle Looije - WaarBenJij.nu

I want to be an Arab woman!!

Door: daniellelooije

Blijf op de hoogte en volg Danielle

18 Maart 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ik ben er eindelijk! Ondanks dat ik mijn eerste plannen moest wijzigen en blijkbaar veel mensen er weinig vertrouwen in hadden dat ik echt zou gaan zit ik nu al 3,5 dag in de Verenigde Arabische Emiraten. Mijn foto met de Burj Al Arab is gemaakt en ik heb al zo ontzettend veel gezien!

Dag een was vrij kort, althans ik heb die vooral in het vliegtuig doorgebracht. Om middernacht kwam ik aan en het duurde een uur voordat ik eindelijk het vliegveld af was. Het vliegveld is ontzetten groot en de paspoortcontrole is vreselijk traag. Gelukkig geen problemen dus uiteindelijk opgehaald en aangekomen in het hotel. Mijn hotel is fantastisch! Ik heb een eigen appartement met alles erop en eraan.

Ik heb in 3 dagen echt al onzettend veel gezien en er gaat nog zoveel komen. Op de eerste dag uiteraard de Burj Al Arab vanaf Jumeirah Beach, Atlantis hotel, Ski Dubai, Emirates Mall, Dubai Mall en daarbinnen het aquarium (prachtig!!), Burj Khalifa, Sheikh Zayed Road en alle extravagante dingen aan deze stad bevallen me prima. Gisteren ben ik bij de Souks geweest (die overigens heel netjes zijn en niet zo chaotisch als ik had verwacht). Ik ben met een abra over de Creek gegaan en per ongeluk verdwaald geraakt in een soort cultuurwijk, super leuk! Het wat gisteren overigens wel bloedheet en veel te veel gelopen, dus 's avonds had ik wel ontzettende hoofdpijn.

Vandaag is het minder warm. Op dit moment is het 10 uur 's avonds en 19 graden. Ik heb het echt onzettend koud als ik buiten op het balkon sta. Ik kom dus niet meer terug naar Nederland tot het daar ook tegen de 30 graden is!

Vandaag even Dubai verlaten en naar Abu Dhabi gegaan met de auto. Ik heb echt onzettend veel mazzel dat ik hier een ontzetten lieve vriend heb die met me mee gaat! Hoogtepunt 1 moest zijn Ferrari World. Ik had er hele hoge verwachtingen van en die zijn niet uitgekomen. Het was wel leuk, maar vooral bullshit. Mooie auto's, maar die mensen met hun fake disneyland smiles, yuk. De snelste achtbaan van de wereld is trouwens ook een beetje een tegenvaller. Hij gaat alleen de eerste 3 seconden ontzettend hard (en gewoon rechtdoor) en daarna is de Python in de Efteling indrukwekkender. Maar ondanks dat was het wel erg leuk. Tegen de verwachtingen hebben we er maar een halve dag gespendeerd, dus besloten we nog maar wat verdere sightseeing in Abu Dhabi te doen. Ik wilde perse naar het Emirates palace (hotel uit sex and the city movie 2) en dat was dan weer wel ontzettend veel indrukwekkender dan ik dacht. En daarna naar de Grand Mosque.

Een schrikbarende uitspraak. Ik vond hem mooier dan de Taj Mahal. Hij is zo ontzettend groot en wit en mooi en indrukwekkend... Mijn hart ging gewoon helemaal tekeer toen ik richting de moskee liep. Alle mensen daar omheen waren super relaxt en we mochten naar binnen. Nou ja, ik dus want Sajil is moslim dus die komt er wel vaker :-). Vrouwen en mannen moeten gescheiden naar binnen. Voor vrouwen is er een ruimte waar je je om kunt kleden en daar krijg je een Abaya en bedek je je hoofd. Ik had verwacht dat ik dat ontzettend ongemakkelijk zou vinden, maar ik vond het eigenlijk wel fijn. De Islam is een ongelooflijk vriendelijke cultuur en als ik daar nog niet achter was, dan had ik dat hier ontdekt. Wat een vriendelijkheid en respect heerst er daar! En eigenlijk overal in dit land.

Wat het meeste indruk heeft gemaakt, of liever verbazing heeft gewekt hier dat zijn de arabische vrouwen. Ze zouden zogenaamd zo vreselijk onderdrukt zijn. Vergeet het maar. Je ziet hier inderdaad veel vrouwen volledig bedekt en in het zwart, maar ze zijn stuk voor stuk absolutely fabulous! In Dubai Mall was ik zo onder de indruk dat ik zei 'I want to be an Arab woman. They are amazing!'.

De Islam leeft hier ontzettend. Overal zie je mosques, vlees is allemaal Halal en 5 keer per dag hoor je de 'call of prayer' en 'prayer time' omroepen, beginnende om 5 uur 's ochtends. Het is overigens niet zo dat iedereen dan heel hard naar de moskee holt om te gaan bidden. Vanuit mijn appartement kijk ik elke ochtend om 5 uur vanaf het balkon om te zien of ik mensen naar de Moskee zie gaan, maar iedereen blijft volgens mij gewoon lekker slapen :-).

En nu na dag 3 van 9 zit ik lekker in mijn appartementje en voel ik me ontzetten geweldig. Ik heb mijn favoriete plekjes in Dubai al ontdekt (Jumeirah Beach en Burj Khalifa) en voel me hier constant een prinsesje en vrouw van de wereld. Morgen naar Al Ain, en de komende dagen nog Oman, desert safari, de top van de Burj Khalifa en al het andere wat dit fantastiche land mij gaat brengen.

Ik ben echt tot over mijn oren verliefd aan het worden hier op Dubai ;-)

  • 19 Maart 2012 - 18:01

    Annemarie:

    Heey Daan!
    Dat klinkt echt ontzettend gaaf allemaal! En na het zien van je foto's op facebook heb je me aardig jarloers gekregen.
    Ik wil je nog heeeeeeel veel plezier wensen voor je komende dagen!

    X Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Danielle

In 2010 ben ik pas echt begonnen met reizen naar het buitenland, en het smaakt naar meer. Ik heb altijd gedroomd van reizen naar de mooiste landen en de hele wereld zien, en nu ga ik het ook waar maken! En omdat ik er ook van wil kunnen genieten als ik even niet weg kan is deze pagina een mooie manier om mijn herinneringen te bewaren. Bovendien vind ik het leuk om hier de mensen om mij heen op de hoogte te houden over wat ik allemaal meemaak!

Actief sinds 17 Juli 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 25890

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 01 Januari 2015

De reis van mijn leven....

15 Maart 2012 - 25 Maart 2012

Dubai!!

03 Juni 2011 - 27 Juni 2011

Vakantie in India!

03 April 2011 - 09 April 2011

Kenia onveilig maken met WoW

08 Februari 2011 - 11 Februari 2011

Londen Februari 2011

05 Augustus 2010 - 09 Augustus 2010

Oslo, familiebezoek en vakantie in een

13 Juli 2010 - 16 Juli 2010

Mijn 10e bezoek aan Parijs

Landen bezocht: